Läser du den här bloggen?

lördag 19 juli 2008

Far är rar, Mor är vis

Jag var nyss med min mor (ej inkluderad på bild) och mindes då tillbaka till den tiden då min mor gav mig ovärderliga råd och svar på frågor.
För de som saknar mor så är detta en person som har svar på allt och dessutom är full av annan visdom.


Därför tänkte jag dela med mig lite av de råd och svar jag har fått genom tiderna.
•Om du går till ett disko (nattklubb) så behöver du inte stanna kvar tills dom stänger för att städa efteråt.
•Är du sjuk så beror det troligen på att du sitter för mycket framför tv/dator.
•Har du fått dåliga betyg i skolan beror det troligen på att du sitter för mycket framför tv/dator.
•Har du blivit dumpad beror det troligen på att du sitter för mycket framför tv/dator.
•Har du ramlat och slagit dig beror det troligen på att du sitter för mycket framför tv/dator.
•Har du blivit överfallen och rånad beror det troligen på att du sitter för mycket framför tv/dator.
•Om det är kallt så bör du ta på dig mer kläder.
•Du behöver inte köpa jeans som kostar mer än 500kr.
•Det är inte bra att titta på snuskiga tv-program.
•Om du leker med knivar så kissar du i sängen


Utan dessa råd skulle jag inte ha kommit långt.


Har din mor gett dig råd som inte finns mer på listan? lämna en kommentar.




/A

Inga kommentarer: