Läser du den här bloggen?

tisdag 8 juli 2008

kedjebrev

Varför skriver folk kedjebrev? Vem skriver kedjebrev? är det någon som har lust att förse mig med dessa människors bostadsadress?

Och dom börjar alltid likadant: "Jag brukar inte göra det här egentligen men..." Åhåå...vi börjar med en lögn... seriöst.

"om du skickar det här till 7 personer inom den närmaste timmen" 7? varför 7? händer inget om jag skickar till 6 personer? någonting måste jag få tillbaka för min effort? At least I tried, jag känner inga fler, vad ska jag göra?

"så kommer din drömtjej/drömkille att komma krypandes genom en toaletten" tänk om jag inte har någon drömtjej? ska jag känna mig utanför då? är inte detta brev för mig? har jag läst såhär mycket och så är brevfan inte ens till mig? tänk om jag begår självmord, är kedjebrevsmakaren redo att ta sitt ansvar då för eventuellt dråp?

stop it!

/ K

Inga kommentarer: