Läser du den här bloggen?

tisdag 22 juli 2008

Tatueringar


En sak jag verkligen inte förstår mig på och som gör mig arg är folk med tatueringar som saknar logik. Till exempel folk med tatueringar på språk som dom inte kan alls eller har hört talas om men dom tycker att tecknen är 'annorlunda'. Det enda dom här människorna vill är att man ska gå fram till dom och fråga vilket språk det står på eller vad det står. Det behöver inte vara text, kan vara bilder, såg en ung man med en hammare tatuerat i pannan och tydligen enligt honom själv så representerade det hans mammas tjat om att han skulle gå ut och leka istället för att sitta inne när han var liten...riiiight. Varför inte bara tatuera in hammarjäveln någonstans där den inte syns? Uppmärksamhet så klart. Han ville att man skulle fråga, och det gjorde jag, mission accomplished.

När jag ändå är inne på skiten så tycker jag att alla som har en tribal runt bicep kan sluta läsa nu och aldrig mer besöka den här sidan, ni är inte välkommna. Det är inte häftigt och kommer aldrig att bli det förstärker bara bilden av dig som en douché.


/K

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hur kan du veta vad folk tycker och tänker om sina tatueringar? Vad vet du om vad deras motiv är? Låt folk göra som dem själva vill... Självklart vill folk med tatueringar ha uppmärksamhet, det är lite det det går ut på.. Du kanske ska undersöka lite i tatueringsvärlden innan du går och dömmer folk du inte ens känner på internet.
Alla är olika det är det som gör denna värld så spännande, tänk om alla hade gått och sett ut som du ville och som du tyckte. Vem hade mått bra av det? Du eller vi?

Little Thing sa...

let's see...

"Hur kan du veta vad folk tycker och tänker om sina tatueringar? Vad vet du om vad deras motiv är?"

bra fråga, men du besvarar den själv mycket fint vilket också var det jag menade:

"Självklart vill folk med tatueringar ha uppmärksamhet, det är lite det det går ut på.."

sedan har vi:

"Du kanske ska undersöka lite i tatueringsvärlden innan du går och dömmer folk du inte ens känner på internet."

vilken värld är det? 4-1? och vad är det jag ska undersöka? jag skriver utifrån en utomståendes perspektiv och jag skriver om det jag ser/sett, DET är min undersökning. Jag vet inte men det känns som om du har ett kinesiskt tecken någonstans som du inte har någon aning om vad det betyder, no?

"Alla är olika det är det som gör denna värld så spännande"

Hajar på allmäna badplatser gör världen spännande inte folk som tatuerar in hammare i pannan.

"Tänk om alla hade gått och sett ut som du ville och som du tyckte. Vem hade mått bra av det? Du eller vi?"

Det finns ingen som helst substans i den frågan, helt onödig, dessutom är den väldigt dåligt upplagd och helt meningslös i sammanhanget men jag svarar på den ändå. Jag. Självklart jag.


puss


/K