Läser du den här bloggen?

torsdag 14 augusti 2008

Begravningsplatser


(detta inlägg är delvis inspirerat av George Carlins arbete. R.I.P)
Det finns saker som har en jättefin tanke bakom, but no. Som begravningsplatser. Stora landmassor där nära och kära, och även okända människor ligger begravda, läskigt. Men varför? Varför måste de tilldelas en liten trädgård när de dör? Vill man visa upp att en man tycker om har dött? Och hur i helvete tänker folk som spenderar stora belopp på enorma gravstenar? Tror det att de döda träffas någonstans och jämnför gravstenar? "hey, look at mine, shit's PIMPED! YEAAH!"
Även om vissa säger att dom vill ha en plats där dom kan gå till för att lämna blommor och bara minnas så borde ju inte en begravningsplats vara det optimala? Är inte det sista stället där personen levde det bästa stället att gå till och minnas?
Besides, personen är, tyvärr, död. Han/hon hade nog inte tyckt att det spelade någon roll även om du så skulle gå till statoil och ha en liten stund för dig själv. BESIDES NUMMER 2 brukar inte de som förlorat en när och kär alltid säga att de alltid kommer att finnas i deras hjärtan och att de aldrig kommer att förglömmas? So vad är poängen med en begravningsplats? Nu hör jag en liten jävel sitta och fråga sig vad man ska göra med kropparna och svaret är lika självklart som paj. Kremering, så klart!
Tänk vad mycket saker man skulle kunna göra med all land som skulle frias upp, saker till..hmm I dunno, jag kanske är lite djärv men saker till vi som fortfarande lever på denna jord? Studentlägenheter, härbärgen för hemlösa, skolor, dagis, förskolor, ålderdomshem eller rent av sjukhus. Begravningsplatser är en jättefin tanke men en mycket ålderdomlig sådan. And don't even fucking get me started on golfbanor...jag sparar den så länge.
(jag respekterar de som har dött till fullo och detta är ingen som helst diss mot dem, R.I.P whoever you were)


/K

8 kommentarer:

Anonym sa...

Så kall. Så cynisk. Prova å dö själv du. Not a piece of cake alla gånger. Jag tycker om att stirra på en sten. Den är så förutsägbar som inte stör min sorg jämfört med en french hot dog på statoil som distraherar mig med allt flott.

Little Thing sa...

Så det är lättare att dö om man har en gravsten? orly?
Då tycker jag att du kan ta hem gravstenen och stirra på den där. Där störs du ju inte av flottiga kukar.


/K

Anonym sa...

visste du att en kremering kostar 10 ggr så mycket som förvaltning av en gravplats i 80 år.

ergo.. mer ekonomiskt försvarsbart att begrava istället för att kremera

Anonym sa...

Då borde man ge sig in i kremeringsbranchen med kraftigt reducerade priser då det är uppenbart att det finns miljoner att hämta. Så svårt är det inte att bränna upp en kropp men samtidigt bevara askan, det vet till och med du. Har du någon källa på det förresten? Låter ju jättetokigt, kokkobello.


/K

Anonym sa...

Billigast torde väl ändå vara att donera kroppen eller sälja den på ebay?

Little Thing sa...

jag gillar dig finkänslig, du borde kommentera mer. du verkar ha huvudet på en skaft.

/K

Anonym sa...

jag välkomnar den svarta marknaden

hoppas ingen död som läser det här tar åt sig nu ;)

/FA

Little Thing sa...

Den enda du ska hoppas inte tar åt sig är Joe Peschi.


/K