Läser du den här bloggen?

torsdag 21 augusti 2008

Finland



Jag tycker synd om Finland, eller nej jag tycker inte synd om finnarna utan tycker bara det är synd. Synd om vad you ask? joo att ingen någonsin säger "Jag ska flytta till Finland" Varför finns det ingen som vill göra det? Man hör ju om folk som flyttar till Danmark, Norge och även i vissa unika fall Island, men aldrig Finland! Finland borde väl inte vara så mycket mer annorlunda än Sverige, Norge eller Danmark tycker man. Dom har till och med en president som ser ut som Conan O'Brian!! Hur awesome är inte det. Vad har Sverige? En kung som ser ut som Carl XVI Gustaf...hur jävla roligt är det? Och wannabe Paris Hilton till barn. Fuck that, ge mig Conan vilken dag som helst, eller Tarja Halonen som hon egentligen inte heter. Och danskarna är ju nazister hela högen så dom analyserar vi inte ens. Normännen däremot har Espen Knutsen som ju faktiskt är pretty damn awesome, men når inte riktigt upp till Conan nivå enligt en handuppräckning jag hade med mig själv. Finland är även landet där tomten bor, JULTOMTEN!!! HAN BOR I FINLAND! Vad har resten av norden att komma med vad gällande den saken? Finland wins by horselenghts.
Så, packa nu för imorgon flyttar du till Finland; THE GREATEST NATION IN EAST SCANDINAVIA!



/K

4 kommentarer:

Anonym sa...

I vote finnish anytime for you!

Anonym sa...

Sverige har dalahästen. Jag stannar!

Anonym sa...

finland har vodka, tango och kniv, allt i ett. ej att förglömma: finfina båtar som åker från sverige dagligen, och där man kan samla på mängder med könssjukdomar och för en okända barn. jag är nästan där...

Little Thing sa...

ja du Ida.

dalahäst vs Tango-kniv

En enkel vinst för Finland när man tänker på det.


/A