Läser du den här bloggen?

fredag 8 augusti 2008

"Jag är en idiot"


Idag är det ett magiskt datum. Det är 080808. Det firas i stockholm med massa roliga saker. Hela stureplan stängs av och blir en stor fest. Gratis konserter. Vattenkrig. Tävlingar. Aktiviteter för stora och små. Och gratis 8-kringlor delas ut vid särskilda t-banestationer.

Det är ett bra iniativ och på väg till jobbet så tar jag en kringla. Men inte utan att kunna undgå idioten som stod framför mig. Killen som delar ut kringlor säger "God morgon, varsågod" och puckot som får en kringla svarar med "God nollåtta-dag".

God nollåtta-dag? GOD NOLLÅTTA-DAG!!?? GOD JÄVLA NOLLÅTTA-DAG!!??

Vad faan är en nollåtta-dag??? Tacka för din jävla kringla och gå vidare. Det är inte julafton, det är inte påsk, inte hannukah, kwanza, lucia eller någon annan underbart viktigt högtid. Det är bara så att datumet blev lite ballt på papper. Gick samma person runt och sa "Glad djävuls-dag" när det var 060606?

Jag var jätteglad inför alla aktiviteter som sker idag innan jag hamnade bakom Herr Pucko.
Nu är hela min dag förstörd.


/A

2 kommentarer:

Anonym sa...

Pessimist. Kanelbullens dag är inte heller så jävla smart men det är ett sätt för människor att finna gemenskap och helt enkelt en dålig ursäkt att bli på lite bra humör och hitta ett samtalsämne i fikarummet.

Little Thing sa...

Ja kära Ida. Det förstår jag. Men om du läser bloggen så ser du att jag hyllar idén bakom 08-dagen. Jag gillar idén så mkt att jag tänker på den när jag rör mig själv på natten.

Jag ogillar dock folk som hittar på egna uttryck som "God nollåtta-dag".

Samma kille gick väl runt och sa "God kanelbulle-dag" när det var kanelbullens dag.

Så i korthet. 08-dagen=Bra. Idioter=Dåligt


Du är säkert också bra. Kram

/A