Läser du den här bloggen?

lördag 2 augusti 2008

Uttryck VI



"Jag skulle mata fågeln men det är tanken som räknas"

Nej, du har fel. Det är INTE tanken som räknas. Det är handlingen som räknas. Att jag TÄNKTE hjälpa dig är inte riktigt samma sak som att jag faktiskt gjorde det.
Värst är det när det kommer till presenter. "Köp vad du vill, det är tanken som räknas" och sen får man en jävla blombukett. Jaha, så du tänkte att jag var en ko som behövde nått att äta?

Om man verkligen menar att det är tanken som räknas så ska man faan också tänka till.
"Jag vet att du gillar att resa men eftersom jag inte har råd att betala en resa åt dig så ger jag dig den här boken med massa olika restips och råd om vad man ska göra i det landet"

DÅ har man tänkte till. Att komma med en jävla bukett är inte genomtänkt.

Det enda som egentligen räknas är handling. Om jag umgås med någon som envisas med att säga "det är tanken som räknas" så kommer jag jävlas med personen så in i helvete.
"Jag tänkte inte slå dig på käften men jag gjorde det ändå.... men det är tanken som räknas"



/A

Inga kommentarer: