Läser du den här bloggen?

tisdag 5 augusti 2008

Uttryck VII


"jag gillar att resa" Man hör oftast detta när folk ska berätta om sina intressen. Jag gillar också att resa, ALLA gillar att resa. Har du någon gång i hela ditt liv hört någon säga "nää resa är inte riktigt min grej, jag gillar att stanna HÄR hela tiden". Nej. Hade jag haft pengar hade jag rest över hela världen, ändå är resa inte något jag skulle kalla mitt intresse. Hade du haft pengar hade du också rest. Jag gjorde en undersöknng och kom fram till att det är oftast tråkiga människor som nämner detta som ett intresse i brist på annat. Reza.


Antal gånger ordet resa används i artikeln: 7


/K

4 kommentarer:

Anonym sa...

Resa ÄR ett intresse, och mycket roligare än uttrycket "Jag umgås med mina vänner" vid tal om ens intresse. No shit Sherlock!?
Alla gillar att resa, men alla gillar djur också, få har det som intresse. Medan du kanske lägger dina extrapengar på getter lägger ngn anna det på upptäcksfärder. Fair enough!
Mvh,

Petter Johannasson

Little Thing sa...

Ingen har påstått att Umgås med sina vänner är ett intresse heller, cuz it's not.

Gillar alla djur? Inte riktigt, hör ju att du inte riktigt har gjort en undersökning i ämnet. Ställ en hund brevid vilken iranier som helst så ska du få se din tes falla.

Nej du Johan, resa är lika mycket intresse som att blinka.
Jag respekterar din åsikt men du har fel.

Anonym sa...

Varför vill inte jag ut och åka när jag hört att nu vill AliReza?

Little Thing sa...

du får IG i att kommentera


/K