Läser du den här bloggen?

måndag 22 september 2008

Akrit>Du


Du kanske tycker att du är en bra och duktig person. Du har fel. Det har inget med inlägget att göra men jag gillar att sänka folks självförtroende. Din frisyr får dig att se fet ut också.

Men nu tillbaka till ämnet för denna blogg. Akrit Jaswal.
Vem är han undrar du? Det ska jag berätta skriver jag.
Akrit är 15 år gammal och läkare. Oj oj, skrev jag fel nu? NEIN. Nicht feil schreiben. Akrit är ett jävla geni och han är bara 15 år gammal. Som bebis så sket han i att krypa, enligt vittnesmål så sa han "fuck that" och började helt enkelt gå och han läste Shakespear när han var 5 år, jag har bara sett shakespear in love.

När han var SJU ÅR GAMMAL så gjorde han sin första operation. Helt utan utbildning, troligen utan kniv också, jag misstänker kraftigt att han gjorde egna instrument av lego och playdoh.
Nu är han 15 och pluggar medicin samtidigt som han försöker hitta ett botemedel mot cancer. När jag var 15 så tittar jag på scarface och hade buffalo-skor.

Så mina kära läsare, hur duktiga känner ni er idag?


/A

3 kommentarer:

Johan Sandberg sa...

jag läste faktiskt Shakespeare (MacBeth och King Lear) när jag var sju, men det trodde jag snarare var ett bevis på att jag var en nörd än att jag delade geni-skills med ett jävla underbarn :-D

Anonym sa...

Har du sett programmet där han får möjligheten att träffa stora forskare i USA där han bland annat blir utsatt för test efter test av olika personer, detta för att se om han verkligen är "speciell". En bra möjlighet för honom tänkte jag så den gåvan han fått inte går åt spillo och han kanske verkligen hittar botemedel mot cancer.

NEJ minsann! Här ska ingen liten skitunge komma och tro sig veta bättre! De bröt ner hans självförtroende totalt! Och slutsatsen blev att han var en väldigt intelligent pojke och att han definitivt borde fortsätta på samma spår MEN att egentliga anledningen till hans kämpe-anda var att han saknade sin far som lämnat honom vid ung ålder och lovat honom att komma tillbaka när han blivit läkare eller vad det nu var.. minns inte..

Så jäkla tråkigt att behöva se människor brytas ner på det sättet som i hans fall. Nu vet jag ju förståss inte hur "smart eller begåvad han var men de borde uppmuntra honom till att vilja lyckas och att realisera sina drömmar genom en MASSA olika metoder. Fan majoriteten av ungdomarna nu idag struntar fullständigt i princip allt, de borde ta vara på dem som faktiskt gillar att lära sig!

Little Thing sa...

ja du anonym. Hur många av dom gjorde operationer med lego och tändstickor när dom var sju?

Ny information säger också att han klarade GTA 4 på endast 3timmar också.

/A