Läser du den här bloggen?

onsdag 13 januari 2010

Yoga

Jag har börjat med yoga. Med börjat så menar jag att jag har kört två pass med 3 månaders mellanrum. Men jag ska försöka ta tag i det mer seriöst för jag vill bli snygg, vig och få ett harmonisk lugn. Yoga är känt för att få även den mest hårdnaggade it-teknikern lugn. Det är allmän kunskap att mördare och spärrvakter skulle bli bättre människor ifall dom körde lite yoga.



Se hur lugn han är efter han besegrat 400 män i Mortal Kombat.

Dock så känner jag mig varken snygg, vig eller lung. För att ha sysslat med kampsport hela mitt liv, vilket betyder att jag rört mig i naturliga och onaturliga positioner, så är jag extremt dålig på yoga. Jag förlorar varje gång och det är inte ens en tävling. När jag gör en solhälsning så låtsas solen att hon inte känner igen mig och kollar åt andra hållet. Det värsta är dock att jag inte var medveten om det innan jag såg mig själv i spegeln. Vi gjorde en enkel position (ligge rakt på marken) och jag såg på mig själv och tänkte "faan jag ser grym ut, faan vad sexig jag är" och sen när vi skulle byta till stående hunden så såg jag ut som skitande hunden. Som en chock ser jag när alla andra i salen ser ut som indiska guru's och jag ser ut som en brittisk turist i thailand som försöker dansa macarena till Parappapa.
Jag får det mentala lugnet som endast en vig tjej i tights kan erbjuda men min kropp är kaputt i minst två dagar då jag är lika vig som en get.



Bilder på mina yoga-poser f v. "liggande gris", "gris som ligger åt andra hållet", "dalahäst" och "jag gör mitt bästa"

Det är också intressant att se vissa personer som jag vill kalla kontors-gurus som tydligen är experter på yoga. När dagisfröken säger att vi ska stå upp och sträcka armarna upp så står han på ett ben med armarna upp. Ska vi stå på ett ben så flyter han i luften och när fröken ger honom tips så skiter han i henne helt. Om du är så jävla duktig, varför kommer du och kör med oss vanliga? Varför svävar du inte runt hemma innan du går ut och bekämpar brott?


Henke diskuterar senaste Let's Dance innan han lämnar in rapporten.

/A

2 kommentarer:

Anonym sa...

alltså denna blogg, jag skrattar så jag nästan kissar på mig varje gång jag läser!
kul att ni kommit igång igen, blev lite orolig där ett tag! ; )
puss på er!
-marie

Little Thing sa...

om du har problem med att kissa på dig så kan jag göra det åt dig.

a/s/l?


/A